• Betaalbaar wonen
  • Goede voorzieningen
  • Prettige woonomgeving
  • Duurzaam wonen

Enquete 2020 resultaten

Resultaten van de enquête gehouden door HV Cascade in 2020

Het bestuur van huurdersvereniging Cascade heeft de wens om te onderzoeken wat er onder de bewoners van woningen van Woonconcept in de gemeente Hoogeveen leeft.

Daartoe hebben zij een aantal vragen opgesteld en middels een mailing naar alle bewoners van de 3300 wooneenheden gestuurd.
Het aantal respondenten was groot en de resultaten zijn hier en daar “verrassend” te noemen.
Met deze resultaten kunnen de bestuursleden de koers voor de rest van het jaar 2019 en 2020 bepalen.

In dit overzicht delen wij met u de resultaten per gestelde vraag in de 4 categorieën:

  1. Algemene vragen.
    In deze sectie willen wij graag weten hoe er gedacht wordt over de huurdersvereniging, wijze van contacteren en bezoeken van bijeenkomsten.
  2. Woonomgeving.
    In deze sectie willen wij graag weten hoe er gedacht wordt over de eigen woonomgeving, kwaliteit van wonen en het ondervinden van overlast.
  3. Website.
    In deze sectie willen wij graag weten hoe er gedacht wordt over onze website, bekendheid van, aantal keren bezocht etc.
  4. Bewonerscommissies.
    In deze sectie willen wij graag wat meer weten over bewonerscommissies, zoals bekendheid met, bestaan van en het willen opzetten van een commissie.

Algemene vragen.
In dit deel zijn 6 vragen gesteld over de huurdersvereniging:

Woonomgeving.
In dit deel zijn 5 vragen gesteld over de woonomgeving:

Hier valt het op dat er verdeeld gedacht wordt over overlast door de bewoners, sommigen geen enkel overlast en weer anderen heel veel overlast.
Het bestuur zal hier verder onderzoek naar moeten doen.

Website.
In dit deel zijn 4 vragen gesteld over de bekendheid met onze website:

Bewonerscommissies.
In dit deel zijn 3 vragen gesteld over de bekendheid met bewonerscommissies:

Hier valt op dat er bewoners zijn die geïnteresseerd zijn in het opzetten van een bewonerscommissie.

Tenslotte hebben wij de bewoners gevraagd of zij nog opmerkingen hadden, die niet beantwoordt werden door de gestelde vragen.
Onderstaande opmerkingen zijn ongecensureerd en een op een overgebracht van de enquête formulieren!
De huurdersvereniging is niet verantwoordelijk voor noch heeft een mening over de uitgebrachte opmerkingen, maar vind het wel belangrijk dat zij worden gedeeld met een groter publiek.
Alle originele formulieren zijn gearchiveerd in onze administratie.

  • Ik kan wel hulp gebruiken tegen Woonconcept. De muren zitten vol met schimmel en ondanks alle mails die ik stuur krijg ik geen reacties of oplossingen.
  • Het zijn de bomen die het hele jaar smeren. Eerst de katje dan het stuifmeel en dan het blad. Hier zijn de mensen niet meer de jongsten.
    Allemaal bejaard dus het schoonmaken gaat bij sommigen niet meer.
  • Wij hebben op de bovenetage op de slaapkamer heel veel vocht en het behang is zwart geworden. En ik droog nu ook geen was meer binnen en dat gaat in de wintermaanden in de droger en in het voorjaar en de zomermaanden buiten aan de droogmolen. Ongeveer twee jaar geleden hadden we een huishoudelijke hulp van de zorgzaak en die zat alle was in het trapgat te drogen en hu hebben we sinds twee jaar een huishoudelijke hulp van de thuiszorg Beter Thuis Wonen en die drogen geen was binnen, die zijn beter en ik ben meer tevreden over.
  • Ik woon hier dit jaar 50 jaar hier. Het was altijd een fijne en nette buurt, maar de laatste jaren is er veel verandering gekomen. In 1976 was het allemaal keurig voor en om de woning, nu is daar weinig meer van over. Jammer toch. Kan er zo af en toe eens gecontroleerd worden? Zou mooi zijn.
  • Overlast door verloedering/slecht onderhoud van tuinen. Denk aan opslag van rommel/onkruid.
  • Klachten worden snel opgelost ook naar tevredenheid. Grote vraag wanneer wordt ons dak gerenoveerd, dit zou in2009 gebeuren. In de zomer wordt het soms 30 graden of meer in de woonkamer (afgelopen zomer). Bij een strenge winter bevriest het water op zolder. Verder een dame op de koffie gehad nooit tegen reactie gehad op vragen die ik gesteld heb.
  • Veel bewoners zijn het niet eens met de aankomende huurverhoging. Wij zitten al een lange periode in een renovatie die nu even stil ligt (Corona).
    De renovatie geeft veel overlast, het ge-boor en stof als ze bezig zijn moet je gewoon vluchten voor het lawaai.
  • Waarom altijd verschil maken tussen huurders en koopwoningen. De een mag alles en de ander niks.
  • Voor eventueel vrijwilligerswerk misschien wel belangstelling. Verder hoop ik dat de huren betaalbaar blijven, dit omdat ik alleenstaand ben.
    Dus 1 inkomen heb en niet de hoogste. Belangrijk nieuws liever per post, ben nog niet zo heel goed per computer.
  • Er moeten in dorpen betaalbare seniorwoningen komen. En niet dat ik een eengezinswoning met 4 slaapkamers verlaat en naar een senioren(bejaarden) woning wil.
    En dan 200 euro meer huur moet betalen.
  • Woonconcept doet nagenoeg niets aan onderhoud, veel verstoppingen oude slechte stopcontacten, enz. En nu weer een 3,2% huurverhoging.
  • Dat de huurverhoging niet normaal is. Vooral als je minimumloon heeft er zijn mensen terwijl de meeste in de straat 509 betaalt.
    En drie ervan die 668 en 729 betalen voor deze oude huizen. Die mensen hebben ook minimumloon. Dat vind ik niet kloppen, daar moet wat aangedaan worden als het nieuwe huizen waren ok, maar zijn ouwe woningen en zoveel betalen niet normaal. Vind abnormaal.
  • Het wordt de hoogste tijd voor isolatie en zonnepanelen.
  • asbest in het pand, oude ketel en keuken, dak niet geïsoleerd
  • Na de renovatie is het jammer dat er nooit een evaluatie heeft plaatsgevonden, om te kijken wat goed of slecht was gegaan.
    Voorbeeld: van de regering willen ze dat wij (60+) zo lang mogelijk in onze huidige woning blijven wonen. Praktisch voorbeeld: tegenwoordig wordt heel veel voor ons ouderen gebruik gemaakt van een rollator of scoot mobiel, er is te weinig aandacht of visie voor de komende decennia. Voordeur is een verhoging voordat je in de hal komt, dit is een obstakel voor mensen die gebruik maakt van de hulpmiddelen.
  • Stop huurverhoging voor oude huizen (dec. 2020 = 48 jaar). Ik denk zelf aan huurverlaging
  • Ik heb jaren betaald voor punten te vergaren voor een andere woning, waar ik misschien nooit gebruik van zal willen maken. Maar je kunt nooit weten, eerst kreeg je ieder jaar bericht dat je betalen moest, toen moest je het zelf maar op tijd doen en nu moet je per computer doen, die heb ik niet en wil ik ook niet hebben. De kinderen en kleinkinderen ook niet, dus daar ben ik boos over. Verder zijn wij in het verleden lid geweest van een huurderscommissie van Woonconcept, liet automatisch dat bedrag overschrijven om tot de ontdekking te komen dat dat oplichting was. Dus ik heb geen hoge pet op van al dat gedoe.
  • Blij dat jullie je inzetten voor de huurders. Zelf niet meer in staat om dit te doen. Veel succes en kracht toegewenst.
  • Vaak problemen met de fietsstalling in de berging. Er staan teveel fietsen in de berging, ze zijn moeilijk te plaatsen.
  • Kan geen raam openzetten en zouden dit jaar nieuwe badkamers krijgen.
  • Heb niet alle vragen kunnen beantwoorden want ik zit niet op internet, weet daar weinig van. Ik heb maar een probleem aan/in mijn woning, tocht in de keuken en een te hoge drempel van keuken naar balkon. Verder een tevreden bewoonster.
  • De woonconcept vind heel slecht. Ik ben klaar met hun, ze dreigen met van alles en nog wat.
  • Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn verzakte keukenvloer
  • Wij vinden de huurverhoging wel erg veel m.i.v. Juli 2020. I.v.m. de corona wordt er op aangedrongen de verhoging te beperken, dit is bij woonconcept niet het geval!
  • Wie betaalt dit allemaal? Moet toch ergens wegkomen.
  • Bij klachten over wateroverlast wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (naar de gemeente en weer terug naar woonconcept).
    De huur , die na de verhoging betaald dient te worden staat niet in verhouding tot de staat van de woning. Vb. geen vloerisolatie, vliering niet geïsoleerd, wateroverlast in de tuin. Buren hebben hetzelfde probleem + een vochtige kelder). Naar mijn mening zit de woning na de huurverhoging van 2019 wel aan de max. Als de woning volgend jaar weer een huurverhoging krijgt zit je op 600 euro. Plek + buren zijn uitstekend!
Deel dit bericht Terug naar overzicht

Aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Om u nog beter op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen hebben wij een digitale nieuwsbrief opgezet. U kunt hiervoor aanmelden door hieronder uw mailadres in te vullen.

Contact opnemen.

Heb je een vraag of behoefte aan meer informatie? Neem dan gerust contact op.

Contact opnemen

De laatste downloads & links

Prestatieafspraken met gemeente Hoogeveen

Download hier

De Woonbond - Thuiskompas

Bekijk pagina

Stel ons een vraag

Bekijk pagina